2024-1-RO01-KA121-SCH-000203703
- Institutia beneficiara: LICEUL TEHNOLOGIC COSTEȘTI
- Domeniul: Educație școlară
- Acreditarea Nr.: 2020-1-RO01-KA120-SCH-000095514
- Nr.: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000203703
- Prof. coord. Drăguț Violeta
- SITE: https://liceultehnologiccostestia.wordpress.com/
- Pagină de Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100083192805972
- REVISTELE PROIECTULUI
- Revista proiectului ,,METODE SI PROCEDEE DIDACTICE EUROPENE”. Nr. 4
- Revista culturala ,,Experiențe culturale europene”, Nr. 4
-
- REZULTATE
Revista proiectului ,,METODE SI PROCEDEE DIDACTICE EUROPENE”. Nr. 4
REVISTA: METODE SI PROCEDEE DIDACTICE EUROPENE”. Nr. 4 2025 CLICK AICI
📖✨ Experiențe Culturale Europene – Nr. 4 / 2025 ✨📖
DESCARCĂ REVISTA: EXPERIENȚE CULTRALE EUROPENE NR. 4 2025 Ghid istorico-geografic
VIZUALIZEAZĂ REVISTA: CLICK AICI
🌟 În această ediție descoperiți:
🕌 tradiții și povești fascinante din Turcia, Grecia și Cehia,
🏛️ patrimoniu cultural și istoric european,
👩🏫👨🎓 experiențe Erasmus+ trăite de elevi și profesori,
💻 impactul digitalizării asupra educației.
Această revistă reprezintă rodul muncii și pasiunii unei echipe dedicate, un pas înainte în deschiderea spre diversitate culturală și învățare europeană. 🤝💙
👏 Felicitări elevilor și cadrelor didactice implicate! Mulțumim Erasmus+ pentru sprijin și oportunități! 🇪🇺✨
📖 Vă invităm să răsfoiți revista și să vă lăsați inspirați de frumusețea experiențelor interculturale! 🌍💫
PREZENTĂRI DIDACTICE ȘI METODICE
- Prezentare didactică Dragomir Diana
- Job Shadowing Grecia Dorobanțu Mariana
- Grecia Job Shadowing Ghițulescu Daniela
- Mobilitati pentru personalul didactic si didactic auxiliar
| Tip mobilitate | Numar participanti |
Numar zile activitate |
Numar zile transport |
| Cursuri | 2 | 5 | 4 |
| Job shadowing | 3 | 5 | 2 |
| Tip mobilitate | Numar participanti | Numar insotitori | Numar zile activitate | Numar zile transport |
| Mobilitati de grup ale elevilor | 17 | 2 | 5 | 4 |
- 01.06.2024-31.08.2025
- Anunț începere proiect 2024-1-RO01-KA121-SCH-000203703. ACREDITARE ȘCOLARĂ, an 4
- ANUNȚ SELECȚIE
- 15.09.2024
- Anunt selectie Grup Țintă Erasmus, AN 4 SCH
- Anunt selectie EP 2
- Echipa de proiect:
- coordonator de proiect Violeta Drăguț, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil financiar Ilie Niculina, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil de evaluarea proiectului, prof. Gherghina Nicolae, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil științific lb. engleză Daniela Ghițulescu, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil de comunicare, secretar Marinescu Daniela, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil de pregătirea grupului țintă, prof. Ramona Popescu, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil cu diseminarea online a proiectului prof. Motrun Corina Violeta, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil cu diseminarea locală a proiectului prof. Telescu Violeta, Liceul Tehnologic Costești;
- REZULTATE:
-
📘 Prezentare Ghid Metodologic
Interdisciplinary Curricular Assistant – History and Geography TOP 10
Autor: Prof. Vișan Ștefania Elena
Școala Gimnazială „Prof. Emil Negoiță” Miroși - ACCESAȚI GHIDUL: INTERDISCIPLINARY CURRICULAR ASSISTANT HISTORY AND GEOGRAPHY-TOP 10 ISBN VIȘAN ȘTEFANIA-CLICK AICI
-
🧭 Descriere generală
Ghidul metodologic „Interdisciplinary Curricular Assistant – History and Geography TOP 10” este o resursă educațională concepută pentru cadrele didactice din învățământul primar, cu scopul de a susține o abordare interdisciplinară și modernă în predarea conținuturilor de istorie și geografie.
Lucrarea propune o integrare creativă a celor două discipline prin activități care stimulează gândirea critică, participarea activă a elevilor, dezvoltarea competențelor-cheie și conexiunile reale cu lumea înconjurătoare.
🎯 Obiectivele ghidului
-
Promovarea unei predări interactive și integrate pentru disciplinele istorie și geografie;
-
Susținerea învățării prin proiecte tematice, jocuri educative și activități transdisciplinare;
-
Oferirea unui cadru metodologic aplicabil în toate clasele ciclului primar (I-IV);
-
Sprijinirea cadrelor didactice în crearea de lecții relevante, atractive și adaptate profilului elevilor.
📌 Structura ghidului
Ghidul este organizat în jurul a 10 teme centrale (TOP 10), atent selectate pentru relevanța lor curriculară și formativă:
-
Descoperim România
-
Eroi și fapte istorice
-
Simbolurile identității naționale
-
Harta – prietenul nostru
-
Tradiții și obiceiuri din zona mea
-
Locuri cu poveste
-
Exploratori faimoși și călătorii celebre
-
Planeta noastră – un mozaic cultural și natural
-
Vecinii și prietenii noștri europeni
-
Istorie vie – învățăm prin joc și reconstituire
Fiecare temă include:
✅ Obiective specifice și competențe urmărite
✅ Activități propuse (individuale și de grup)
✅ Sugestii de integrare a resurselor digitale
✅ Modalități de evaluare (inclusiv formative)
💡 Valoare adăugată
Acest ghid oferă o abordare practică și inovatoare, susținând o predare adaptată nevoilor actuale ale elevilor:
-
Îmbină predarea clasică cu resurse digitale și metode creative
-
Încurajează dezvoltarea competențelor transversale (gândire critică, colaborare, exprimare liberă)
-
Poate fi utilizat în cadrul orelor de curriculum la decizia școlii, activități extracurriculare sau săptămâni tematice
-
ACTIVITĂȚI
Mobilitate la Istanbul, 4-8 noiembrie 2024
Școala gazdă: Bostancı Şenesenevler Mualla Selcanoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
În perioada 4-8 noiembrie, un grup format din 17 elevi și 2 profesori însoțitori, de la Liceul Tehnologic Costești, a avut oportunitatea de a explora cultura vibrantă a Turciei și de a participa la activități educative și interactive alături de elevi și profesori din Turcia. -
- 📅 Program Mobilitate - Istanbul (5 zile)
- 🟡 ZIUA 1
- 🏫 Vizită la școala gazdă
- 📋 Prezentarea programului și a activităților
- 🤝 Întâlnirea elevilor români cu elevii școlii gazdă
- 👨🏫 Participarea comună la activități școlare
- 🗺️ Tur al orașului pentru orientare
- 🔵 ZIUA 2
- 💻 Participare la lecții digitale în școala gazdă
- 🌳 Program digital în aer liber pe Insulele Prinților (Adalar)

- 🔵 ZIUA 3
- 🖥️ Continuarea lecțiilor digitale în școala gazdă
- 📚 Activități din cadrul proiectului „Library Talks”
- 🌿 Program în aer liber în Parcul Gülhane
- 🔵 ZIUA 4
- 💡 Participare la lecții digitale
- 📖 Continuarea activităților „Library Talks”
- 🏰 Program în aer liber: vizită la Palatul Topkapi
- 🔵 ZIUA 5
- 🎥 Lecție practică: gătim împreună și realizăm un videoclip de rețetă
- ✅ Evaluare finală a activităților
- 📜 Înmanarea certificatelor de participare
- 🧪 Program cultural: vizită la Muzeul Științei
- 🛍️ Timp liber pentru vizitarea Marelui Bazar
- CURS DE FORMARE
| 26A ACTIVITIES/TASKS CARRIED OUT Teaching in the AI Age |
| Module 01 – Demystifying AI: Reality, Myths, and Current State Module 02 – Mindset and Attitudes Towards AI Adoption Module 03 – Ethical and Responsible AI Use Module 04 – Text-Based AI Tools for Education Module 05 – Visual AI Tools for Engaging Learning Module 06 – Tackling AI-Generated Plagiarism Module 07 – AI in Special Education: A Promising Ally Module 08 – Fostering Critical Thinking Through AI Module 09 – AI for Content and Activity Creation Module 10 – Incorporating AI Tools into Your Curriculum Module 11 – Evaluating and Selecting AI Tools Module 12 – Future Trends: Preparing for an AI-Driven Educational Landscape Module 13 – Crafting Your Own AI-Driven Educational Strategy |



































































