Acreditare Școlar AN 4

2024-1-RO01-KA121-SCH-000203703

Revista proiectului ,,METODE SI PROCEDEE DIDACTICE EUROPENE”. Nr. 4

REVISTA: METODE SI PROCEDEE DIDACTICE EUROPENE”. Nr. 4 2025 CLICK AICI

📖✨ Experiențe Culturale Europene – Nr. 4 / 2025 ✨📖

DESCARCĂ REVISTA: EXPERIENȚE CULTRALE EUROPENE NR. 4 2025 Ghid istorico-geografic

VIZUALIZEAZĂ REVISTA: CLICK AICI 

🌟 În această ediție descoperiți:
🕌 tradiții și povești fascinante din Turcia, Grecia și Cehia,
🏛️ patrimoniu cultural și istoric european,
👩‍🏫👨‍🎓 experiențe Erasmus+ trăite de elevi și profesori,
💻 impactul digitalizării asupra educației.

Această revistă reprezintă rodul muncii și pasiunii unei echipe dedicate, un pas înainte în deschiderea spre diversitate culturală și învățare europeană. 🤝💙

👏 Felicitări elevilor și cadrelor didactice implicate! Mulțumim Erasmus+ pentru sprijin și oportunități! 🇪🇺✨

📖 Vă invităm să răsfoiți revista și să vă lăsați inspirați de frumusețea experiențelor interculturale! 🌍💫

PREZENTĂRI DIDACTICE ȘI METODICE

In conformitate cu bugetul aprobat si recomăndarile transmise, avem următoarea situație privind estimarea numărului de participanți:
  1. Mobilitati pentru personalul didactic si didactic auxiliar
Tip mobilitate Numar participanti

Numar

zile activitate
Numar zile transport
 Cursuri 2 5 4
 Job shadowing 3 5 2
Mobilitati pentru elevi
Tip mobilitate Numar participanti Numar insotitori Numar zile activitate Numar zile transport
 Mobilitati de grup ale elevilor 17 2 5 4
  •   Echipa de proiect:
    1. coordonator de proiect Violeta Drăguț, Liceul Tehnologic Costești;
    2. responsabil financiar Ilie Niculina, Liceul Tehnologic Costești;
    3. responsabil de evaluarea proiectului, prof. Gherghina Nicolae, Liceul Tehnologic Costești;
    4. responsabil științific lb. engleză Daniela Ghițulescu, Liceul Tehnologic Costești;
    5. responsabil de comunicare, secretar Marinescu Daniela, Liceul Tehnologic Costești;
    6. responsabil de pregătirea grupului țintă, prof. Ramona Popescu, Liceul Tehnologic Costești;
    7. responsabil cu diseminarea online a proiectului prof. Motrun Corina Violeta, Liceul Tehnologic Costești;
    8. responsabil cu diseminarea locală a proiectului prof. Telescu Violeta, Liceul Tehnologic Costești;
  • REZULTATE:
  • 📘 Prezentare Ghid Metodologic

    Interdisciplinary Curricular Assistant – History and Geography TOP 10

    Autor: Prof. Vișan Ștefania Elena
    Școala Gimnazială „Prof. Emil Negoiță” Miroși

  • ACCESAȚI GHIDUL: INTERDISCIPLINARY CURRICULAR ASSISTANT HISTORY AND GEOGRAPHY-TOP 10 ISBN VIȘAN ȘTEFANIA-CLICK AICI

  • 🧭 Descriere generală

    Ghidul metodologic „Interdisciplinary Curricular Assistant – History and Geography TOP 10” este o resursă educațională concepută pentru cadrele didactice din învățământul primar, cu scopul de a susține o abordare interdisciplinară și modernă în predarea conținuturilor de istorie și geografie.

    Lucrarea propune o integrare creativă a celor două discipline prin activități care stimulează gândirea critică, participarea activă a elevilor, dezvoltarea competențelor-cheie și conexiunile reale cu lumea înconjurătoare.


    🎯 Obiectivele ghidului

    • Promovarea unei predări interactive și integrate pentru disciplinele istorie și geografie;

    • Susținerea învățării prin proiecte tematice, jocuri educative și activități transdisciplinare;

    • Oferirea unui cadru metodologic aplicabil în toate clasele ciclului primar (I-IV);

    • Sprijinirea cadrelor didactice în crearea de lecții relevante, atractive și adaptate profilului elevilor.


    📌 Structura ghidului

    Ghidul este organizat în jurul a 10 teme centrale (TOP 10), atent selectate pentru relevanța lor curriculară și formativă:

    1. Descoperim România

    2. Eroi și fapte istorice

    3. Simbolurile identității naționale

    4. Harta – prietenul nostru

    5. Tradiții și obiceiuri din zona mea

    6. Locuri cu poveste

    7. Exploratori faimoși și călătorii celebre

    8. Planeta noastră – un mozaic cultural și natural

    9. Vecinii și prietenii noștri europeni

    10. Istorie vie – învățăm prin joc și reconstituire

    Fiecare temă include:
    ✅ Obiective specifice și competențe urmărite
    ✅ Activități propuse (individuale și de grup)
    ✅ Sugestii de integrare a resurselor digitale
    ✅ Modalități de evaluare (inclusiv formative)


    💡 Valoare adăugată

    Acest ghid oferă o abordare practică și inovatoare, susținând o predare adaptată nevoilor actuale ale elevilor:

    • Îmbină predarea clasică cu resurse digitale și metode creative

    • Încurajează dezvoltarea competențelor transversale (gândire critică, colaborare, exprimare liberă)

    • Poate fi utilizat în cadrul orelor de curriculum la decizia școlii, activități extracurriculare sau săptămâni tematice

    • ACTIVITĂȚI

    🌍 Mobilitate la Istanbul, 4-8 noiembrie 2024 🌍
    Școala gazdă: Bostancı Şenesenevler Mualla Selcanoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
    🇹🇷 În perioada 4-8 noiembrie, un grup format din 17 elevi și 2 profesori însoțitori, de la Liceul Tehnologic Costești, a avut oportunitatea de a explora cultura vibrantă a Turciei și de a participa la activități educative și interactive alături de elevi și profesori din Turcia.
 
  • 📅 Program Mobilitate - Istanbul (5 zile)
  • 🟡 ZIUA 1
  • 🏫 Vizită la școala gazdă
  • 📋 Prezentarea programului și a activităților
  • 🤝 Întâlnirea elevilor români cu elevii școlii gazdă
  • 👨‍🏫 Participarea comună la activități școlare
  • 🗺️ Tur al orașului pentru orientare

  • 🔵 ZIUA 2
  • 💻 Participare la lecții digitale în școala gazdă
  • 🌳 Program digital în aer liber pe Insulele Prinților (Adalar)

  • 🔵 ZIUA 3
  • 🖥️ Continuarea lecțiilor digitale în școala gazdă
  • 📚 Activități din cadrul proiectului „Library Talks”
  • 🌿 Program în aer liber în Parcul Gülhane

  • 🔵 ZIUA 4
  • 💡 Participare la lecții digitale
  • 📖 Continuarea activităților „Library Talks”
  • 🏰 Program în aer liber: vizită la Palatul Topkapi

  • 🔵 ZIUA 5
  • 🎥 Lecție practică: gătim împreună și realizăm un videoclip de rețetă
  • ✅ Evaluare finală a activităților
  • 📜 Înmanarea certificatelor de participare
  • 🧪 Program cultural: vizită la Muzeul Științei
  • 🛍️ Timp liber pentru vizitarea Marelui Bazar

  • CURS DE FORMARE
26A   ACTIVITIES/TASKS CARRIED OUT Teaching in the AI Age
Module 01 – Demystifying AI: Reality, Myths, and Current State Module 02 – Mindset and Attitudes Towards AI Adoption Module 03 – Ethical and Responsible AI Use Module 04 – Text-Based AI Tools for Education Module 05 – Visual AI Tools for Engaging Learning Module 06 – Tackling AI-Generated Plagiarism Module 07 – AI in Special Education: A Promising Ally Module 08 – Fostering Critical Thinking Through AI Module 09 – AI for Content and Activity Creation Module 10 – Incorporating AI Tools into Your Curriculum Module 11 – Evaluating and Selecting AI Tools Module 12 – Future Trends: Preparing for an AI-Driven Educational Landscape Module 13 – Crafting Your Own AI-Driven Educational Strategy  
JOB SHADOWING Școala gazdă: Platon m.e.p.e. Ganochora, Katerini, Grecia Perioada: 05-09.05.2025 Module 01 – Interdisciplinary Learning: History and Geography through Digital Debate Participarea la o lecție interdisciplinară istorie-geografie, cu metode de dezbatere duală. Elevii lucrează în echipe, formulează moțiuni, navighează digital pentru argumentare și dezvoltă gândirea critică. Focus pe rolul platformelor digitale în motivarea elevilor. Module 02 – Integrating Physical Education and Computer Science Lecție interdisciplinară Educație fizică – Informatică. Activitate sportivă cu elemente STEAM și aplicații digitale precum Flashmob și Magisto, promovând mișcarea prin tehnologie. Module 03 – Digital Competencies for Everyday Life Aplicarea competențelor digitale în contexte reale: folosirea telefonului și calculatorului, redactare documente, accesarea serviciilor electronice, procesare text, corespondență electronică, formatare. Module 04 – Cybersecurity and Digital Ethics Noțiuni de securitate cibernetică și etică digitală. Exersarea abilităților de comunicare și dezbatere online cu aplicații ca WordWall, CapCut și Livresq. Module 05 – Geography Meets ICT: Ethical Use of Digital Maps and Tools Utilizarea noțiunilor geografice în TIC. Platforme digitale precum WordWall, Canva și aplicații de realitate augmentată, cu accent pe siguranța digitală și etica informației. Module 06 – Outdoor STEAM Projects and Data Interpretation Activități în aer liber: colectare de date, organizare în tabele, creare grafice și interpretare statistică. Aplicații utilizate: Canva, Kahoot. Proiect STEAM final în grupuri. Module 07 – English Language Learning Enhanced with Digital Tools Lecție de limba engleză cu aplicații interactive: ISLcollective, WordWall. Activități pentru vocabular, gramatică, teste online și exerciții adaptate nivelului elevilor. Module 08 – Nature Exploration Through Mobile Applications Activitate outdoor folosind aplicații mobile precum Google Lens și Seek by iNaturalist pentru identificarea elementelor naturale. Crearea unui jurnal digital cu observații și imagini editate.