În perioada 12.01.2024 - 31.01.2025 se va implementa la Liceul Tehnologic Costești proiectul PNRR cu titlul „Digitalizarea activității didactice - un proces indispensabil integrării și evoluției”, cod F-PNRR - Smart-Lab- 2023-269, acordată prin Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, în cadrul apelului ”Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, Pilonul VI. Politici pentru noua generație, Componenta C15: Educație, Investiția 9. Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ. Proiectul vizează constituirea unui laborator inteligent la Liceul Tehnologic Costești, prin dotare cu dispozitive digitalizate și instruirea cadrelor didactice.
- 23.01.2025
- Anunt PUBLICITAR ,,Achiziția de echipamente cu conținut educațional” LOT 1
- 23.01.2025
- Anunt PUBLICITAR ,,Achiziția de echipamente cu conținut educațional” LOT2
Echipa de implementare a proiectului:
- manager de proiect Violeta Drăguț, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil financiar - contabil, Ilie Niculina, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabili de monitorizare și evaluare director Gherghina Nicolae & prof. Daniela Ghițulescu, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabil formare, prof. Ramona Ionela Popescu, Liceul Tehnologic Costești;
- responsabili de achiziții: prof. Motrun Corina Violeta & prof. Telescu Violeta & prof. Stana Monica Nicoleta, Liceul Tehnologic Costești.
Responsabil proiect, Prof. Drăguț Violeta
Articol în presă: Ziarul Argesul
Prezentare proiect
Obiectivele proiectului:

Cresterea infrastructurii și resurselor tehnologice. Până la sfârșitul primului an de proiect, Liceul Tehnologic Costești va dispune de un laborator SMART dotat cu echipamente dedicate și mobilier ergonomic.
Sporirea calității și autonomiei în învățare. Elevi vor beneficia de un laborator SMART echipat cu conținut educațional acoperind diverse domenii din programa școlară, cu software și licențe educaționale.
Cresterea competențelor digitale. Elevi vorputea utiliza dispozitivele conectate la rețeaua de comunicații a unității de învățământ pentru fiecare an de proiect.
Cresterea competențelor profesorilor. Cel puțin 15 profesori vor fi instruiți să utilizeze dispozitivele din laboratorul SMART și conceptul de laborator inteligent digital integrat în cadrul lecțiilor.
Activități
Analiza SWOT
Puncte tari
- Oferta de învățământ diversificată, cu multiple specializări/calificări.
- Preocuparea constantă a liceului pentru dezvoltarea infrastructurii sale digitale.
- Disponibilitatea sporită din partea cadrelor didactice pentru un amplu proces de digitalizare și transformare digitală.
Puncte slabe
- Contextul național privind digitalizarea redusă a economiei și societății românești, reflectată de poziția codașă ocupată de România în clasamentul indicelui economiei și societății digitale al țărilor UE din 2021.
- Sub-finanțarea învățământului preuniversitar din România limitează adaptarea continuă a infrastructurii digitale.
- Gradul ridicat al birocrației din administrația preuniversitară.
- Lipsa unui SmartLab.
- Grad redus de diversitate a aplicațiilor software aflate la dispoziția elevilor în cadrul orelor de curs, comparativ cu nevoile actuale ale pieței muncii.
Oportunități
- Planul Național de Redresare și Reziliență.
- Programe de finanțare la nivel european.
Amenințări
- Contextul internațional amprentat de o nesiguranță generalizată, indusă de evoluția impredictibilă a unor evenimente majore precum pandemia COVID-19 și războiul din Ucraina.
- Ritmul accelerat de evoluție tehnologică și dezvoltare TIC, ce generează și necesități continue de finanțare pentru modernizarea infrastructurii digitale și formarea resursei umane.
- Politici decizionale bazate preponderent pe analize de cost și mai puțin pe analize de calitate.
Impact
Implementarea acestui proiect va avea un impact pozitiv asupra actului educațional la Liceul Tehnologic Costești. Într-o eră digitală, elevii și profesorii vor beneficia de o învățare interactivă și captivantă, completând metodele tradiționale de predare și oferind platforme moderne de colaborare și creare de cunoștințe.